tisdag 25 januari 2011

The last couple of days

Det känns som om det var väldigt länge sedan jag skrev någonting och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har haft saker att skriva om men har inte riktigt känt att jag har haft orken eller tiden till att göra det kanske. Min hjärna har varit fullt upptagen med att bara komma på vad jag härnäst ska göra.

I söndags hade jag en händelserik dag, på gott och ont. Det började med att jag inte kunde logga in på mitt wow acount, kollade mailen och såg att jag hade fått en bekräftelse på lösenordsändring men saken var den att jag själv inte ändrat lösenord.
Så hur hade det gått till?
Jag hade råkat ut för en trojan skulle det visa sig, en som snor ens lösenord som man har på wow, tar alla ens guld pengar ifrån karaktärerna på sitt acount och sedan sticker där ifrån. Jag hade haft oturen att råka ut för en sådan idiot och på min level 80 karaktär så hade jag sparat ihop 3800 guld för att sedan kunna köpa flying mount grej och nu var alla pengarna borta samt all min rustning...
 Jag fick med en gång panik och jag blev jävligt paranoid så J som satt bredvid fick sköta allting.
För vad gör jag utan wow, jag har inget liv utan wow för tillfället så mister jag det så blir jag crazy. Det tog ett bra tag för mig att lugna ner mig och en hel del tröstande och hjälp från J innan jag kunde spela igen. Men vid det laget så var jag så rädd för att råka ut för det igen att jag inte vågade spela...

J ladda hem spionprogram som tog bort trojanen och sedan så körde vi nog 4 scannar innan vi konstatera att idioten är borta från min dator. Men för mig kändes det inte rätt eller bra att spela med min lvl 80 druid.  Jag var på spänn och jag struntade i att ens försöka spela.

Efter klockan 16:00 drog J med mig på en svärd och pilbågsträning som jag var väldigt nervös inför.  Att komma till en ny plats där det finns nya människor, nya redskap som jag aldrig tidigare provat gör mig väldigt rädd och väldigt off. Jag ville egentligen inte dit men J sa att det är bra om jag följer med och träffar nytt folk och kommer ut lite.
Jag följde med men det gick inte något vidare bra för mig. Jag var redan off pga hackern och sen på det min socialfobi som tändes till gränserna... jag var nära på att gråta igen så som jag gjort av ren panik när vi upptäckte trojanen.
Jag gjorde flera fel och jag sa inte mer än 10 ord på de tre timmar som vi var på träningen. Det var inget fel på folket, inget fel på miljön, det var bara mig det var fel på. Men vi ska dit fler gånger så jag vänjer mig väl vid de människorna som finns där.

Idag har jag tagit ett avkopplande bad som jag drog ut på för att bara kunna få slappna av lite. Jag har sett på en massa robot chicken avsnitt, är inne på season 2 nu. Jag har börjat vänja mig vid att spela på wow igen även om jag är väldigt paranoid för att något ska fucka sig...
Vilket det även gjorde för mig nu i eftermiddags.
Jag kom inte in på mitt konto eftersom blizzard själv hade bett mig att än en gång byta lösenord. När sen wow funka igen så krascha det igen, denna gången var det upptaget och jag kunde inte komma in överhuvudtaget, det fanns inte ens en väntlista så som det brukar vara när servern är full.
Så här är jag nu.
Sitter och funderar på varför jag alltid råkar ut för en massa onödig skit.
Är lite mycket trött på det.
Men ska se om det funkar nu snart igen och om det inte funkar så får jag kontakta blizzard igen... Suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar