söndag 31 oktober 2010

Lustlös


Det är morgon, snart lunch tid enligt klockan. Jag läste på någon blogg att man ska ändra klockan idag, men jag vet inte om det stämmer och jag vet heller inte åt vilket håll, en timme bak eller fram?
Så jag får lämna det till någon annan, orkar inte direkt bry mig om vad klockan är.
Jag har sovit oroligt i natt.
Jag somna på madrassen med värk i magen och sammandragningar. Det var inget vidare.
Vaknade sen och förflyttade mig till sängen, första natten som jag sovit där nu på tre dagar. Somnade fort men vaknade några gånger under natten och kunde sedan vid 10 tiden inte somna om även om jag ville sova längre. Det var dessutom tomt i sängen när jag vaknade.
Det känns som en sådan dag då jag bara vill ligga i sängen och gömma mig men jag är för rastlös för att kunna göra det och då ligger jag bara och tänker på hur feta mina armar ser ut och man får inte glömma hur ful resten av min kropp är med alla ärr och skavanker. Jag känner mig jätte gammal och jätte tjock.
Jag skulle egentligen ha åkt in till stan nu i helgen för att handla presenterna till Jimmy men jag vet inte om jag klarar av att åka dit när jag är så besatt av hur jag ser ut.
Jag är hemskt, groteskt missnöjd och vill som sagt bara lägga mig i sängen och gömma mig så ingen annan behöver se mig.
Jag tror det var meningen att jag skulle träffa några i helgen men det blev nog inte av eftersom jag inte orkade höra av mig och då är det väl ingen annan som tänker på det. Jag skulle ju dra nytta av den sista tiden här i Stockholm genom att träffa så många som jag bara kan och vill innan jag flyttar härifrån men jag har ingen ork till att visa mig ute.
Inte med denna kroppen, så skamsen och missnöjd som jag är med den.

Det var meningen att jag skulle försöka bada igår men det sket sig totalt, jag orkade inte och hade ingen större lust till att klä av mig heller tack vare mina besatta tankar om min kropp. Jag är rastlös på mig själv eftersom jag är så besatt av hur oattraktiv jag är och känner mig.
Varför skulle någon t.ex. ens vilja vara i närheten av mig… Eller bli sedd med mig när jag ser ut så som jag gör. Jag skäms för mina skärsår eftersom de är så hemskt fula, jag skäms för min kropp och för hur den ser ut och jag skäms för den stora magen som jag inte kan dölja.

Fan jag har ingen lust med någonting idag.. Heh sucka på de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar