torsdag 14 oktober 2010

Nightmares

Min natt, natten till idag, var fruktansvärt jobbig. Tankar på allt kretsade kring mitt huvud och jag fick ständigt små panikattacker. Sådana som gör att jag gråter, skriker för allt jag har i kuddens djup och ligger och vaggar mig själv fram och tillbaka ihop om att lugna mig själv. Sådana attacker som får mitt hjärta att slå dubbelt så fort, andas häftigare och kallsvettas. Det är ingen vacker syn.
Mina inre tankar handlade om våldtäkter, scener från en film jag såg lite halvt på hos en vän besvärar mig fortfarande och jag ångrar att jag ens satt där när den spelades upp. Den får mig att tänka på alla de gånger jag har fått utsätta mig för en massa sex som jag inte vill ha. Våldsamt sex, våldtäkter till tusen. Men jag vill inte kalla dem för våldtäkter även om många skulle klassa dem som sådana., jag vet inte varför. Jag vill heller inte anmäla någonting eftersom jag skäms alldeles för mycket.
Jag vill inte göra min skam mer offentlig än vad den redan är.
Och vem bryr sig egentligen om den som blivit våldtagen, den som har gjort övergrepp får oftast ändå inget straff så det är helt onödigt att gå igenom den processen...
Ett fullkomligt slöseri med tid och styrka som man inte har så gott om.

Hade mitt sista besök hos barnmorskan här i Sandviken igår, de gick väl rätt så bra antar jag. Relativt onödigt i mina ögon men jag antar att de gör någon nytta. De måste väl hålla koll på hur jag mår fysiskt och hur magen växer osv.

Jag är väldigt tom idag. Längtar tills morgondagen men det är allt jag gör. Jag är smått off mer eller mindre, jag kan inte koncentrera mig när jag ska göra praktiska ting. Som när jag hjälpte till lite med varor idag så blev jag så illamående att jag trodde seriöst att jag skulle spy där på plats. Sedan övergick de till svimfärdighet men sen gick de över. YAY…
Jag kan inte fånga upp allt någon säger utan går miste om vissa bitar. Känner mig väldigt trött och seg i kroppen. Kan väl hända att mitt tillstånd har något med saken att göra.. Suck

Ska försöka tvinga mig själv till att göra mig fin till imorgon, dvs. försöka duscha klart i vasken samt färga håret.
Fick igår se äcklet gå in i tjejduschen igen och jag klarar helt enkelt inte av att gå in där och duscha efteråt. Inte med alla de panikattacker och hemska tankar som hemsöker mig... Det går bara inte, då kommer jag bara må ännu sämre än vad jag gör för tillfället och paniken kommer bara att bli värre så jag försöker skydda mig själv från det även om det plågar mig att jag inte kan duscha. Visst jag kan duscha om jag verkligen vill men det tar emot och jag får äckel känslor. Enorma äckelkänslor som inte många kan förstå, inte män heller för den delen.
Det är nog bara dem som har varit med om t.ex. våldsbrott eller liknande som kan förstå den känslan. Fast ja, ingen känner likadant så…
Nåja.

Nu ska jag lägga mig och vila, strunta i lunchen och sen när jag vaknar ska jag försöka göra mig klar för morgondagen så att jag kan gå i Stockholm utan att skämmas för hur illa jag ser ut… I all fall i håret, vissa saker kan man inte göra någonting åt direkt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar