måndag 18 oktober 2010

YAY

Tja nu är det näst sista gången som jag åker ifrån Stockholm och tillbaka till K-rehab.
Det som väntar mig när jag kommer dit idag är en hög tvätt som ska tvättas, det sista som ska packas ned, ett sista möte på Gävle sjukhus och sedan en massa dö tid som jag inte har någon större nytta av. Långa nätter som är fyllda av ensamhet och tristess. 
Jag ska få behandlingshemmet att installera skrivaren till klienternas dator så att jag kan skriva ut de biljetter som jag ska beställa, ska se om jag kan kopiera lite papper med och sen förbereda mig för att åka till Stockholm igen…
Jag längtar tills jag kan slippa tänka på biljetter, tåg och en massa tidpassande.

Tycker inte  om att behöva passa tider eller stressa. Även om jag vet att jag oftast är ute i god tid så känns det alltid nervöst innan jag kommit iväg, innan jag har tagit mig från en plats till en annan.
Det finns inget att vara nervös inför egentligen, det värsta som kan hända är att jag missar tåget och inte hinner med det som är planerat, t.ex.
Nu när jag känner efter så skulle jag vilja missa tåget men det går inte…
Eller det går men det vore inte jätte bra att jag missade mötet imorn även om det känns såå* hemskt onödigt att åka fram och tillbaka mellan Stockholm och Kungsgården.

Sååå jag besluta mig nyss för att jag inte ska åka idag utan nästa måndag.
YAY

Det  är en onödig resa fram och tillbaka.
Jag tjänar in två resor genom att göra såhär och det är det värt.

Det känns väldigt skönt. Har lust att hoppa runt som en galning men det gör för ont i magen då… ^^
Ska kanske leka lite med lera eller bara sitta och göra ingenting, vilket kan vara skönt det med. Badade nyss så kan inte direkt lägga mig i badet igen även om det skulle vara skönt.
Ska fundera ut vad jag vill göra och inte vill göra.
Det är min uppgift idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar