måndag 18 oktober 2010

Täby

Jag åkte till Täby idag, till Efraimsberg där jag för ett år sedan bodde och trivdes enormt bra tills jag saboterade allt med min självdestruktivitet. Skäms fortfarande för allt som jag utsatte dessa enormt underbara människorna för, de var inte skyldiga mig någonting men ändå så ställde de upp och hjälpte mig komma ifrån det hemska och det grymma nere i Malmö.
Den brutala verkligheten blev ett minne blott tack vare deras stöd och insatts…
Det kändes konstigt att träffa dem igen, var blyg till en början vilket var konstigt. Jag känner ju dessa så varför blev jag så. Aja..
Jag värmde till slut upp under en mysig promenad tillsammans med min syster. Pratade en del och fick många Flashbacks, positiva sådana. Jag har många bra minnen från den tiden då jag bodde där.
Kom ihåg allt som vi gjorde och allt som vi pratade om. Kommer ihåg väldigt mycket av det och det glädjer mig. Det var en fin tid i mitt ny funna liv, synd att jag skulle spoila det.
Jag fick träffa lilla Esmis med, även om hon nu går under namnet Pissi… ^^
Hon har vuxit en hel del sedan sist jag såg henne och direkt när jag gick in mot gården så såg jag henne och hon sprang fram till mig med en gång, kröp upp i mitt knä och jamade, spann och var mer än allmänt gullig. Hon gjorde så som hon alltid brukat, klättrade upp mot mitt ansikte och luktade på min mun och jag blev påmind om hur det var innan jag lämnade ifrån henne. Hon gjorde alltid så. ^^
Hennes ögon har blivit väldigt fina, nästan blåa igen fast ändå inte. Men fina är de.

Fick sedan ett välkomnande av Dafne och Mona och sedan gick det bra ända därifrån tills nu och ja det fortsätter än. Det enda som gör allt lite minde bra är min stora mage som gör att jag känner mig lika klumpig som en valross...
Vi pratade om lite allt möjligt och lite till. Jag fick några saker som är mina tillbaka som jag inte ens visste att jag hade kvar glömt där, plus ett par skor som jag saknat en hel del. Jag fick mina böcker tillbaks, mina favorit böcker som jag lånade Mona förra året, vilket var glädjande. Känns bra att ha sina bästa böcker hos sig igen, ha dem hemma… Nära till hands om det så skulle vara att man behöver dem.
Böcker är alltid en alternativ flykt, bättre än alkoholen skulle jag vilja påstå men inte lika berusande alltid.

Nu i efterhand med lite mat i magen så känner mig väldigt nöjd med dagen. Jag har inte gjort mycket kanske men jag har mått relativt okej, om man bortser från magen och mina små stunder av frånvaro i tankarna så har jag mått bra överlag. Det har varit en bra dag.
- Synd att jag inte tog med mig rätt objektiv så att jag kunde ta bilder, bättre bilder än de som en kameramobil kan klara av att ta…
Men det är ju ingen som har sagt att det var sista gången som jag träffar dem. Ska se till att de blir åtminstone en gång till innan jag flyttar.
De få bilder som blev tagna idag kommer upp någon gång senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar