måndag 18 oktober 2010

Morgon


Jag är glad men samtidigt less.
Vet inte hur man kan vara motsatserna av varandra samtidigt. Hur man kan känna lycka även om man är väldigt less och vill gråta. Det är en konstig mix som jag inte förstår mig på alls.
Men man behöver ju inte förstå allt antar jag.
Livet går vidare och jag andas fortfarande och jag lever fortfarande. Jag avslutar ingenting.
Inget liv vill avslutas utav mig själv vilket är bra.
Men jag vill ha alkohol i mitt blod, i min kropp. Jag vill känna ruset igen.
Lyckoruset är omfattande ja men det är inte det jag är ute efter just nu.
Just nu är jag ute efter att bara få glömma lite hur det är.
Alkoholen skulle hjälpa för stunden ja.
Och en flykt från stunden är det jag söker. Är trött på att vara närvarande.
För det är jag inte.
Jag vill ha en anledning till att sluddra, till att vackla lite och samtidigt ha ett dystert men muntert leende på läpparna som är falskt. ^^ Jag vill ha en anledning för att skratta fult och bete mig lite galet.
Jag vill ha en syndbock.
Syndbocken heter ALKOHOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar