lördag 4 december 2010

Birthmarked

Födelsedagen är här, jag har försökt med mycket att bara ignorera att det är min födelsedag. Jag har försökt att skippa det helt eftersom det blir bara jobbigare då. Det är som om man har förväntningar på att något bra, något bättre utöver det normala ska hända just på ens födelsedag och om inget händer och man inte har skoj eller är glad på sin födelsedag så känns det misslyckat.
Misslyckan i sig för med sig sänkt självförtroende, allting blir genast mycket tråkigare när man känner att man misslyckats med att ha roligt på sin födelsedag. Rätt lustigt när man tänker efter, det är ju egentligen en helt vanlig jävla dag i sitt liv, det är ingen speciell dag, det är bara en helt vanlig dag och ändå så lägger man så mycket värde på den. Man vill att den ska vara bra, man vill att det ska hända något roligt, något annorlunda, man vill att hela dagen ska vara felfri. 

Med tanke på hur mina andra födelsedagar har varit innan så har denna varit den mest innehållsrika skulle jag tro. Jag har fått sova ut, nästan, jag har fått massor av presenter som jag egentligen inte är värd, jag har fått massor av uppmärksamhet, kramar och massa gos, jag har varit iväg tillsammans med Jimmy och ätit mat på thai/kinesisk restaurang samt sett på den nya Harry Potter filmen. Jag har fått gjort en hel del, bara saker som jag tycker om och det finns inget jag kan klaga på. Min dag har varit innehållsrik, jag har skrattat och haft det fint men trots det så har det legat en inre oro och grott till sig och den kommer fram nu på kvällen…

Min mobil har legat hemma hela dagen, vilket har varit skönt för annars hade det varit ett stort oros moment. Jag har nyss, nu när jag kommit hem efter biografen, kollat om jag fått några gratulationer via sms, har fått ett par stycken och som tur var så är det inga missade samtal som bekräftar min oro inför att ha mobilen nära tillhands. Jag har nu stängt av den eftersom jag är rädd för att någon som jag inte vill ska ringa mig kommer att ringa mig. Jag har med andra ord stängt av den för att säkra mig själv mot eventuellt påhopp.


Nu blir det till att gotta sig i lussekatter och spela Warcraft III

 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar