torsdag 2 december 2010

Irritationsmoment


Jag skippar introt.
Jag har fått brev ifrån tre ställen nu som gratulerar mig till mitt barn och blivande mammaskap*. De säger de och detta och ingenting av det får mig att må bättre. Jag menar jag adoptera bort barnet för att jag skulle slippa det här, för att jag inte ville ha med det att göra, jag ville inte ens veta vad det var för kön på barnet, förstår då inte någon bättre att jag inte vill ha med saken att göra…
!!!
Fick bl.a. ett brev från skatteverket om registrering av barnet som jag fött, det står att jag är vårdnadshavare, mamma med dessutom och det hela får mig att få ont i magen. Det gör verkligen ont i magen och jag är rädd för att något inte stämmer. Jag vill göra någonting, ringa någon person som har hand om sådant här och fråga vad som pågår, jag ska inte vara vårdnadshavare, jag ska inte behöva få dessa papprena. Jag ska inte behöva få papper hem där det står om personregistrering, vårdnad och en massa annan skit.

Tycker inte om det och funderar på om jag ska ringa till socialen här i nybro imorgon och höra vad som pågår, varför de skickar en massa papper till mig osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar