torsdag 20 januari 2011

Inner madness

Dagarna går och jag känner inte ens efter hur jag mår längre, jag försöker att inte göra det eftersom det kan bli besvärligt. För indirekt så har jag demoner som jagar mig och jag vill inte bli sedd. Jag vill faktiskt inte ha reda på hur jag mår, det känns lättast så.
Jag vill slippa tänka på det som oroar mig väldigt mycket så därför så stänger jag av.
Mer än så är det inte, det är inte större än så.
För jag vill slippa tänka på hur det går med faderskapet, hur det går med adoptionen, hur barnet mår, jag vill slippa tänka på pengar och papper...
Jag vill helt enkelt slippa tänka på det för det gör mig bara illa.

För ett tag sedan fick jag hem papper från K rehab, vet inte om jag nämnt det men i vilket fall som så förstår jag inte varför jag ska ha papper från dem.
Det borde jag väl ha fått när jag skrevs ut? Det tycker i alla fall jag.
Det tog dem på k- rehab att skriva den "skiten" lite mer än 2 månader, det är en läkare som skrivit det som inte träffat mig mer än tre gånger under hela 7 månader och lite till.
Verkligen strongt* gjort.
I papperna stod saker som jag inte ens vill prata om för någon, men jag vill ändå indirekt skriva om det eftersom det fick mig att tänka på hur jag beter mig mot andra. Det fick mig att reflektera över mig själv och på om allt det dåliga det stod om mig stämmer eller inte.
För om allt det stämmer som de skriver i papperna hur kan då någon älska mig?
Hur kan då någon älska en så störd person som jag...
De får mig att framställa som en hemsk person, men det är kanske också det jag är. Det enda positiva som står i papperna är att jag inte är dum i huvudet utan med andra ord kan använda huvudet. Jag är inte sen i utvecklingen utan bara störd i min personlighet.
Innehållet i papperna nämnde även också att det är väldigt troligt att jag faller tillbaka i missbruket, som om jag hade en förbannelse över mig. När jag läste det fick jag impulsen av att bara vilja roffa åt mig rakblad och droger och falla tillbaka in i dimman som jag levt i ett par år. Det känns som om de utmanar mig till att falla tillbaka.
Jag har nyss kommit ut ur dimman och det hjälper faktiskt inte ett endaste att de skriver så. Visst kan jag tolka det annorlunda, jag kan använda det för att motivera mig själv, bevisa för dem att jag kan vara drogfri, bevisa för mig själv att det går även om mycket talar emot.
Bevisa att jag kan klara det.
Än så länge har jag inte brukat några droger och har inte känt ett stort sug för det heller så än så länge är allting bra. Men det känns hårt när de skriver så om mig.

Nog om det.
Jag längtar efter sommaren något fruktansvärt. Jag längtar till sommarkläder, glass som smälter i värmen, doften av nyklippt gräs, picknickar i skuggan av ett stort träd, jag längtar efter att få klaga på att det är för varmt...
Jag längtar efter sommaren.
Jag är väldigt tröttsam på all denna snö som hela tiden får påfyllning så fort den är på väg att försvinna. Igår var jag riktigt busig och köpte tre nya klädesplagg från Kawaiidesign, kawaii.
En liten tyl kjol med lila färger, ett par knästrumpor som matchar till kjolen och sedan ett par rosa nätstrumpbyxor. Allt kommer gå på en rätt okej summa och det är ju inte så att jag har ont om pengar om man säger så, vilket är rätt skönt. Jag har inte handlat något förutom mat på väldigt länge om man bortser från ett timecard till mitt wow spelande men det är allt.
Så nu tycker jag att jag kan skämma bort mig med en ny kjol och lite andra småsaker.

Och sen när februari kommer så ska jag ringa till försäkringskassan och höra med dem hur man ska göra för att förlänga sin aktivitetsersättning. Kan väl se om jag kan använda papperna som jag fick från k-rehab med för de får mig att verkligen framställa som en person med stort behov av hjälp...
Och vem vet de har kanske rätt, jag är kanske en sjuk person som behöver sitta inlåst.
Men försöker någon med något sådant igen kommer jag avsiktligen förstöra mig själv tills det inte finns någon återvändo. Behandlingshem är fördömt i mina ögon och jag tänker inte sätta en fot på något behandlingshem igen, nej aldrig mer säger jag. För jag vet inte om jag klarar av att ta mer skit från konstiga personer, jag vet inte om jag klarar av den hopplösa känslan av att det inte finns någon framtid för mig.
Det är som att vara isolerad från världen och allt värdigt liv, det är som att sitta i ett fängelse. Ett fängelse där det är fullt med sinnessjuka människor som ser likadant på framtiden som en själv. Hopplösheten driver en till vansinne och man blir odödlig, inget kan skada en och man gör dumma saker.
Nä usch på behandlingshem, idéen om att det kan vara till hjälp är naiv.

4 kommentarer:

  1. Hej gumman! Jag hittade din blogg förra veckan och har läst hela. (Det tog några timmar...) Jag är 55 år, gift sedan 35 år med samma man, tre döttrar på 24, 22 o 17 år. Jag tänker så mycket på dig! Du MÅSTE ta kontakt med någon så du får prata om allt jobbigt! Du har hela livet framför dig och du har så många möjligheter! Du är duktig på att uttrycka dig och sätta ord på dina känslor. Tänk vad du skulle kunna förstå och hjälpa ungdomar i framtiden med dina erfarenheter! Min mellandotter har ett år kvar innan hon är färdig socionom och jag berättade om dig för henne. Hon tyckte du ska ringa socialtjänsten och be om att få någon att prata med... Du måste ta tag i ditt liv; du är värd det bästa! :) Inget är omöjligt, även om det kan kännas så... Du har möjligheter, men det krävs lite "jävlaranamma"! ;)Känn efter "i magen" vad du vill göra i framtiden. Ingen mår bra av att vara isolerad i längden, även om du har en kille. I mina drömmar blir du socionom och hjälper ungdomar som mår dåligt! :)You go girl!;)KRAM från tanten Lill.

    SvaraRadera
  2. Hej, det är nog den första kommentaren som jag fått på ett inlägg.
    Roligt att någon läser.

    Tja jag vet inte riktigt vad jag ska säga och jag vet inte riktigt vad jag ska göra i livet heller än men det kommer väl. Man får bara inte ge upp.

    Du känns väldigt anonym, har du någon blogg själv? eller någon sida där man kan få en titt* på dig? :)*
    Ditt liv verkar vara fullt med innehåll skulle vara kul o få veta mer

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Jag kan ju berätta lite: Jag är norsk och flyttade till Trollhättan efter studenten. Tanken var att jag skulle jobba ett år och sedan hem och plugga vidare... Träffade min man efter typ tre dagar på jobbet (Saab) och är fortfarande kvar här. ;) Vi bor i eget hus i Väne Åsaka, 14 km från stan. Vi jobbar fortfarande på Saab. Nu har vi bara Jonna (17) boende hemma. Hon läser teknikprogrammet och tar studenten nästa år. Emma (22) har ett år kvar i Örebro på socionomutb. Tina (24) bor i stan och jobbar i djuraffär; hon är "djurgalen" och är biolog inom etologi o djurskydd. Jag har ett gott liv, men inte problemfritt. ;) Jag gillar att läsa, handarbeta, lyssna på musik och greja i trädgården. Laga mat gillar jag inte, men gör`t ändå... Jag lyssnar på P3 hela dagarna; döttrarna tycker jag har bra musiksmak. Har tappat räkningen på antal Winnerbäckkonserter jag varit på...och Lundell... Jag följer många bloggar; har ju gott om tid nu när det är vinter. ;) Jag har ingen egen blogg, men jag har fb. Du får gärna lägga till mig där så kan du se lite. Jag heter Lill Torstensson. Det finns två, det är jag som har randig tröja. Nästa vecka fyller jag 56, men i sinnet är jag typ bara hälften, haha. ;) Ta hand om dig nu! Hörs, KRAM

    SvaraRadera
  4. Låter som du har fullt upp.
    tja nu på vinter så får man mycket tid till att sittaa framför datorn och läsa olika bloggar. Jag själv följer en del :)

    Tack för att du läser min blogg iaf :)

    Kram

    SvaraRadera