söndag 16 januari 2011

Jag har nyss vaknat från 6 timmars sömn och klockan är snart åtta på kvällen. Det är nästintill tyst i huset. Det enda man hör är hundarna som springer fram och tillbaka på övervåningen men det är också det enda man hör om man bortser från en dators fläkt o Js sovljud.
Förresten så hatar jag hundarna som bor här ovanför mig.
Vi har alla sagt som bor här att hundarna absolut inte får gå ner till där jag och J bor eftersom de kissar överallt här nere och förstör katternas fristad. Ja dessa hundar jagar och biter katterna som bor här med oss och låter dem inte vara ifred så när de är här nere så får de vara ifred, alltså så är det deras fristad...
Men nu de senaste dagarna så har en av de tre hundarna lyckats öppna dörren som annars hindrar dem från att komma ner hit och de har varit här nere och skällt på oss väldigt tidigt på morgonen ett par gånger nu. Vilket i sig är väldigt tröttsamt, det är inte ett trevligt sätt att vakna på. Det kvittar hur mycket man skriker på dem och hur mycket man säger nej, ut, bla bla. De fortsätter att komma ner hit ändå och jag var tidigare idag nära på att slå till han som kan öppna dörren eftersom han högg efter mig. Men det var väl tur at jag kunde stoppa mina impulser även om jag väldigt gärna ville hålla fast honom och stirra honom rädd, kanske smälla han på nosen om han försöker komma ner igen och markera sitt revir.
Man känner sig rätt maktlös eftersom man vet inte riktigt hur man ska få dem att förstå att de absolut inte får lov att vara här nere.

Det är fortfarande tyst här omkring mig och jag känner mig tom på insidan. Jag fick härom dagen hem papper från k rehab där de skrivit ner allt om mig en gång till, tydligen ska det vara en remiss men förstår inte varför de måste skriva bara dåliga saker om mig. Man märker också att den som skrivit det inte lagt ner mycket tid alls på det eftersom jag har hittar väldigt många stavfel och dubbelord. Men budskapet kommer fram i vilket fall som, jag är en störd person med störd personlighet och med borderline, jag känner mig dålig till mods när jag läser det. Är jag verkligen så korrupt som det står i papperna. I och med att det nya pappret kom så började jag läsa mina gamla papper om liknande saker, utredning, journaler från bup osv. Mitt liv har verkligen varit konstigt och jag inser att jag har varit en väldigt konstig person under mina tonår.

Och som jag känner nu så är allt mitt eget fel. AHH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar