lördag 1 januari 2011

Jag tänkte vara duktig här och skriva ett inlägg eftersom det är första dagen på år 2011 men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det är ett nytt år men ingenting känns annorlunda och det är väl bra på sitt sätt. Även om det som hände år 2010 inte är glömt så är det i vilket fall som inte lika aktuellt och det kan vara en tröst faktiskt, för det var saker som hände förra året och inte detta...
( Jag födde inte barn detta året utan det var förra året,
 jag bodde inte på ett behandlingshem där jag blev illa behandlad av vissa under detta året,
 jag knarka inte mycket detta året utan allt dåligt hände förra året.)

Det var faktiskt en hel del som hände förra året, det var rätt mycket som var dåligt och rent ut sagt helvetiska men det fanns även saker som var bra. En av dem är Jimmy.
Jag är väldigt glad för att jag träffa honom, sket i vad andra sa, gjorde som jag ville och fortsatte att träffa honom. Och nu efter ha varit tillsammans i snart eller ja ungefär ett halv år, bott tillsammans i två månader nästan precis så känner jag fortfarande detsamma. Visst det kan vara jobbigt att bo just här där jag är just nu. Det är tomt på folk, dålig kollektivtrafik/ingen kollektivtrafik, det finns tre jobbiga hundar som väcker en när de skäller och som får mig att faktiskt vilja tysta dem på något hemskt sätt. Det är rätt tröttsamt att höra på hundar skälla oavbrutet i två timmar när man precis vaknat av det.
Stora hundar är så mycket lugnare på det viset.
Men det finns mycket som är bra med att bo här, man kan isolera sig, det finns en hel skog att utforksa och leka i, det finns två katter en av dem har nästan blivit min och Jimmys och sedan så har jag Jimmy här. Vi har det väldigt skönt och avslappnat tillsammans och jag är väldigt glad för att jag kan få bo här och vara här med honom. Han kan lära mig väldigt många saker, just nu ger han mig grunderna i film, spel och teckning. Måste påpeka att jag aldrig sett så mycket film i mitt liv men nu under det halvåret som gått och som jag varit med Jimmy så har jag minst sett på 100 filmer om inte mer och det finns fortfarande fler filmer att se på... Jag har blivit introducerad till spelvärlden och har under mindre än ett halv år gått från Diablo II till Warcraft III till World of Warcraft Cataclysm.
Jag har fan köpt en datamus gjord för spel...

Jag har fått mycket kunskap och det kommer mer.
På sommaren ska vi fäktas, ha massor av picknickar med och mycket annat.
Och denna sommaren ska jag fan till medeltidsveckan, det är bara ett måste och jag måste skaffa medeltidskläder. Antingen sy eller köpa någonstans. Funderar faktiskt på att sy men suger på det men men.

(Nyårsbilder i annat inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar