torsdag 6 januari 2011


Jag tror jag  börjar bli lite rastlös och uttråkad när jag bara sitter framför datorn mer eller mindre hela dagarna. Jag spelar upp en druid och en paladin på wow och det går bra men det går halvt om halvt lite långsamt men det är skönt att inte stressa och då o då joinar jag en dungeon för att kunna gå vidare till ett annat quest ställe :)
Men jag är trots det rastlös eftersom det finns så mycket annat jag kan göra som är kanske bättre än att sitta framför datorn. Jag kan läsa sagan om ringen böckerna, jag kan lära mig att bli duktig på att rita igen, jag kan läsa olika manga serier som är på engelska för jag har hitintills inte något bra flyt när jag läser på engelska så det skulle nog hjälpa att börja med manga böcker. Det blir som lättläsning...
Jag kan även tvinga iväg mig till gym, jag kan som sagt göra en hel del men sen när det kommer till att verkligen göra det så tappar jag lusten och känner mig bara rastlös.
Idag har jag bestämt mig för att jag måste bada för sist jag skulle bada var allt varmvatten slut så jag kunde inte bada men nu ska det vara ordnat och man ska kunna bada.
Och bada behöver jag verkligen.

Jag måste fundera ut hur jag ska göra med mitt liv till hösten. Om jag ska gå i skola eller om jag ska göra något annat. Jag ska kolla på försäkringskassans hemsida och se om jag kan bli något klokare på deras policy. Måste även kolla in hur ansökningsblanketterna ser ut för aktivitetsersättning, se vad som behövs skickas med och se vad jag måste se till att fixa innan det är för sent att skicka in. Jag vill inte bli utan pengar om man säger så.

Igår kom sofforna hit, det var lite svårt för mig att hjälpa till med ihop sättningen
för jag gjorde bara en massa fel och jag grät tills slut eftersom jag råkade mosa en semla när jag skulle bära ner en av delarna till soffan. Hur man kan stå ut med mig förstår jag bara inte. Jag vet inte direkt varför jag grät men jag var rädd för att någon skulle bli sur på mig för att jag mosade en semla eller för att jag sög på att hjälpa till och gjorde det bara svårare...
 Soffan kom i en helt annan färg än vad vi hade planerat, den är beige istället för blå. Vilket suger lite eftersom det är inte snyggt med beige direkt, inte på en soffa tycker jag. Men vi får ha filtar på så syns det inte lika mycket att den är beige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar