fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e

Det är oturens dag idag, fredagen den 13:e, och det känns som om jag har redan blivit drabbad. Jag känner mig sänkt på något vis men jag vet inte av vad exakt. Men att bara känslan finns där är inget roligt.
Jag har dessutom märkt av hur det är att nu nästan vara ensam tjej bland många killar, gamla som nästan ruttna. Jag äcklas av deras närvaro och jag känner mig illa till mods, känns nästan som om jag gör något fel om jag går själv ut och sätter mig någonstans. Är rädd för att uppfattas som ett objekt att glo på, någon som man kan utnyttja och tänka snuskiga tankar om. Jag vill inte vara med i någons fantasier. Jag vill inte vara tjej just nu i denna stund, inte när jag är omringad av killar.
Det är inte det att jag är trött på killar, jag är bara trött på äckliga killar, som är störda och ner drogade, och som jag är väl medveten om inte har fått ett ligg på länge och som dessutom inte vet hur man sköter sin hygien eller något i den stilen och sen som springer runt och äcklar sig. Snyter sig i allmänheten bakom ryggen på en, andas med öppen mun vid ens sida, tar på sig själv när man ser, kollar på en, pratar en massa snusk hela tiden.

Sen att de missköter toaletterna och får dem att se äckligare ut än öppna toaletter på stan gör bara att jag blir så less.

Det var minst två veckor sedan om inte mer som jag sa till om toaletterna och att de ser för jävliga ut men ingenting har hänt. Jag är så nära att ringa min handläggare igen och säga att de missköter det fortfarande och att det ser för jävligt ut, det finns inte ens en toalett ring att sitta på längre…

Idag ska jag få åka till Valbo, har en del att inhandla men sen vet jag inte om allt finns i affärerna, kommer säkert inte hitta mer än hälften av alla de saker som jag behöver köpa men det är väl lika bra antar jag. Sparar in pengar men tycker det skulle vara kul och hitta något nytt för en gångs skull är trött på mina gamla saker som bara ligger och flänger runt. Är trött på mina kläder men sen är jag så splittrad i mig själv att jag inte vet vad jag ska handla för något eftersom jag inte vet vilken stil som jag har längre. Jag är en salig blandning och det finns inget som kan få mig att nå en enda riktning eftersom det finns massor av olika stilar att följa. Ska jag återgå till det svarta? Ska jag gå klädd som en glad figur i alla de färger eller ska jag återgå till den halv hippie aktiga stilen som jag hade innan som likna grounge en del. Jag vet inte längre, jag har ingen aning och det är precis denna förvirrade sinnesinställning som gör det omöjligt för mig att välja ut vad jag vill ha och inte ha. Jag vet inte längre hur jag ska kunna välja ut en bh, det finns så mycket att välja på.

För att göra det lite lättare för mig så har jag gjort en lista med saker som jag ska leta efter och försöka inhandla innan min tid är ute.

  1. Hårfärg
  2. Katt tassar
  3. Mascara
  4. Ljus
  5. Pärmar och flikar
  6. Bh
  7. Lykta
  8. Caffe latte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar