fredag 29 oktober 2010

Den tjugonionde


Min mage är enorm och det känns som om jag är i vägen när jag är ute i affärer.
 Var i Sf- bokhandeln idag tillsammans med Jimmy...
Står jag och kollar på böcker så vill kanske någon annan komma  förbi men som alla kanske vet så är det ganska trångt i gångarna mellan alla böckerna, det är precis att man i vanliga fall utan den här stora magen kan mötas i gångarna. Så nu får jag gå bort till nästa korsning bland gångarna för att kunna släppa förbi de som vill förbi mig. Man känner sig alltid lite smått i vägen när man står och läser på böcker, vänder och vrider på dem och försöker att bestämma sig för om den är värd de kronorna som butiken vill ha för den. Men nu med denna magen så känner man  sig ännu mer i vägen. Som jag i princip kan ställa ett glas med vätska i och balansera, jag använder just nu magen som musmatta t.ex., så pass stor är den eller den känns omänskligt stor och den växer bara mer och mer...
Känner mig minst sagt otymplig och i vägen när jag går omkring bland andra. Jag kan riktigt känna hur blickarna dras mot mig och som verkligen stirrar ut mig för att min mage är så enormt stor. Inte det roligaste eftersom jag är så hemskt missnöjd med min kropp och väldigt självkritisk. Jag saknar min gamla smala, väldigt smala, kropp som jag innan hade.
Anywayes* Oh noes*.
Jag trivs med att gå bland mängder av böcker och kunna vända och vrida på alla som har en intressant framsida. Men om man köper den och sen så gillar man den inte, det är en av de tankar som ofta dyker upp i mitt huvud när jag står och läser på baksidan av mängder böcker och letar lite smått efter något att vilja läsa. Jag vill läsa alla böcker som finns, indirekt. Jag vill läsa jätte mycket men all den där viljan försvinner lite när man väl befinner sig i bokhandeln, man blir osäker på om man verkligen ska lägga t.ex. 220 kr på en bok, som sagt, tänk så är den inte bra….

Jag köpte böcker idag för nästan 400 kr, trodde det skulle bli över 400 men det blev precis kronan under, 399. Köpte en pocketbok, Djävulens märke av Magnus Nordin, Bitten av Kelley Armstrong, Stolen av Kelley Armstrong och samlings/ serieboken Zelda av Lina Neidestam.
Den sist nämnda, Zelda, är en bra serie, har till och med med lite små sökning funnit serietecknarinnans blogg som jag aktivt följer. Det är hemskt intressant och hon, Lina Neidestam är en väldigt intressant figur.
Väldigt motsatsen till mig men ändå inte. Adressen till hennes blogg finns längre ner på sidan... ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar