söndag 21 november 2010

Bam och smutsen är väck*



Under dagens gång har jag blivit lite piggare, sov fyra timmar till efter det första inlägget. Vilket behövdes men jag kände mig lite dum när jag vakna igen och klockan hade passerat två…
Jag har varit iväg och handlat lite, sett Metropia filmen som var helt okej.
Den var, och är fortfarande, aktuell på bio misstänker jag.
Gillade sättet som den var filmad på/ gjord på, annorlunda och storyn var annorlunda den med så den funkade bra som film att se på direkt efter att man ätit sig slö på en korv och lite hemmagjord mos.
(Mumsigt värre btw med ordentlig mat, yay.
Har levt de senaste dagarna på pizza sallad, knäckebröd, clementiner och pizza.)


Det var inte mycket action i den, en bra godnatt saga om man bortser från att det den handlar om i största allmänhet kan vara lite oroväckande. Men som sagt, den är värd att se men ingen bra film om man inte vill somna kanske eller väcka konstiga tankar inom en. Den är lite off men helt okej.

Vill inte spoila handlingen eller slutet heller för den delen men fan det var en intressant inblick, framtidssyn/ whatever… Tänk om det fanns en tunnelbana som du kunde åka till Paris med ifrån Stockholm på bara några minuter, tja resa runt i hela Europa på bara några minuter, tänk så har en morgon det svenska språket försvunnit och ersätts av engelskan. Det fanns inte längre några bilar och det var förbjudet att cykla, allting styrdes av ett och samma företag…
Filmen väcker många intressanta men skrämmande tankar.

Nu ska jag slita mig ifrån datorn och rita lite. Har gjort upp en liten skiss som jag ska försöka få klar och sedan kanske försvinna in i något deppigt tema och rita något konstigt som inte stämmer med verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar