söndag 26 december 2010

Det var en bra dag igår om man bortser från allmänhetens julfirande som i sin tur gör så att det inte finns någon affär som är öppen, detsamma gäller för restauranger...
Igår var det meningen att jag och J skulle iväg på bio och äta kinesisk mat i Kalmar men det jobbiga var att när vi kom till Kalmar och skulle leta reda på den restaurangen som serverar kinesisk mat så var precis allt stängt, det var inte något som var öppet.
Efter att ha gått en lång väg i djup snö så ser vi att restaurangen som vi ska till är stängd, så vi vänder och går tillbaka.
Tänker att Mc Donald måste väl ändå ha öppet eftersom vi måste ha mat för vi båda är hungriga, de har ju sagt på reklamen att de är den öppnaste restaurangen så de måste väl ha öppet även om det räknas som en juldag?


Chockerade och frusna är vi när vi kommer fram till Mc Donalds, tror ni att det är öppet?

Nej det är det såklart inte så vi får gå till det enda öppna stället som serverar mat, vilket är ett gatukök som definitivt inte serverar någon mat som jag vill ha. Jag hade under hela dagen ställt in mig på att få kinesisk mat idag också blir det inget och jag är så hungrig...
Mitt ogillande av julfirandet växer, den är verkligen död för mig.
Efter att vi båda har mer eller mindre tvingat i oss mat så går vi till pressbyrån och köper små godis till bion och sedan fortsätter vi till biografen och sitter där tills filmen börjar.

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader var filmen vi såg och vi hade fått en perfekt plats eftersom det var en soffa vi fick sitta i, gjord för två. Det var jätte mysigt och jag slapp iaf på min sida ha ett par ungar som inte kunde sitta still. Filmen tappar inte sin handling trotts att det är den tredje i serien nu och den är väldigt gullig och man blir rörd när den sötaste karaktären bestämmer sig för att åka iväg...
Filmen kompenserade lite för att vi inte fick den mat som vi ville och vi åkte hem nöjda...

Idag blir det enbart till att ta igen den missade speltiden från igår på wow! Vilket jag kommer njuta av eftersom jag har inte spelat ordentligt eller duktigt nu på ett par dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar