måndag 13 december 2010

Jag vakna upp som ur en dröm utav att min udda alarmsignal ringde, jag var fortfarande trött och vände mig reflexmässigt om för att känna om Jimmy var där men platsen var tom så när på som kall som in i helvete. Besviken kommer jag på att Jimmy är iväg och jobbar och kommer inte hem förrän efter 16:00, vilket gör mig trött när jag bara tänker på det.
Får sms av Jimmy när jag ligger i sängen och det dröjer inte länge förrän jag somnar om, det känns meningslöst att vara uppe när det är kallt och tomt i huset...
Så sover vidare och vaknar sedan helt utvilad vid 14:00, mer än halva dagen är borta men det var väldigt skönt att få sova så länge. Går upp, tänder ljus och hämtar min frukost och sätter mig sedan ner här framför datorn precis som vanligt.
Mina planer för att gå ut och fotografera idag är som bortblåsta och jag har ingen större lust att dra fram dammsugaren heller så idag blir det samma sak som igår, sitta framför datorn och pyssla med småsaker som egentligen inte har någon betydelse.
Jag har inte skrivit det här men för ett tag sen så tog jag kontakt med en på gymnasieskolan här i Nybro, Åkrahäll heter den. Har faktiskt fått svar vilket förvånade mig. Denna person bad mig kontakta en annan som är studievägledare och det tänker jag förmodligen göra med eftersom jag är rätt sugen på programmet. http://www.ntu.se/index.php/hem-mainmenu-1
Det är ett program som ger dig kunskaper i finsnickeri och man får lära sig att hantera olika maskiner, göra möbler och det ingår praktik osv.
Och nu är jag rätt desperat för att få ha något att göra så jag skulle gärna kunna gå på det programmet eftersom de verkar vara intressant.
Det verkar faktiskt kul och det finns möjligtvis en möjlighet för mig att komma in eftersom det är en utbildning för inte bara gymnasieelever utan även vuxna, jag räknas ju till dem nu när jag fyllt 18 och mer till och med.

Men idag ska jag inte ringa. Imorgon ska jag ringa, imorgon ska jag ringa studievägledaren och även så socialmyndigheterna i Nybro för att kolla upp så att adoptionsgrejen går bra.
Idag ska jag göra samma sak som jag gjorde igår, sitta inne och ta det lugnt. Det blir kanske en kvällspromenad men än så länge så ska jag sitta kvar i min morgonrock och njuta av tillvaron så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar