söndag 12 december 2010


Vaknar efter ett par timmars sömn och är inte helt död för en gångs skull.
Igår efter att Jimmy vaknat så bestämde vi helt enkelt oss för att vi skulle aktivera ett WOW konto till mig och introducera mig till spelet WOW. Jag spelar nu en level 11 nightelf, druid, jag kan vara magiker, katt eller healer. Just nu börjar jag vänja mig vid att styra gubben och även katten vilket inte är det lättaste om man är van vid ett helt annat sätt att styra gubben på.
Men det är kul.
Tror jag spela rätt länge igår, men det var väldigt skoj även om jag blev sur för att jag inte kunde styra katten så som jag ville…

Imorgon ska Jimmy iväg och jobba igen och jag är hemma ensam, vet inte riktigt vad för planer jag har mer än att tvinga mig ut på morgonen och fotografera samt dammsuga förmodligen under dagen. Det känns lite lustigt att vara ensam hemma, man är van vid att ha någon hos sig och som man kan prata med och gosa på för den delen med. Det är inte roligt att vara ensam må jag säga, det påminner lite om hur det är att sitta på behandlingshem, men endast lite. Jag har trots allt min frihet nu och den var bestulen under min tid på behandling. Friheten att kunna göra vad man helst vill utan att behöva fråga om lov och sedan få avslag är väldigt underskattad, det är inte många som förstår hur det är när man inte får lov att göra det man vill göra. För att ge ett exempel så visst är det underbart att kunna åka till närmsta ica affären och handla något utan att behöva passa en viss tid, åka tillsammans med flera andra i en stor buss, stressa för att man ska slippa höra de andra klienternas gnäll och sedan få kassarna med varor i genomsökta av personal. Visst är det skönt att slippa sådant?

Det är synd att det är snö ute för annars hade man kunnat ta en cykel och cyklat någonstans, utforskat lite mer. Men jag vågar inte det nu när det är snö ute, nästan bara is på vägarna, så får vänta tills de är borta eller mindre av det annars hade jag ju kunnat komma ut någonstans och kanske hitta något kul…
Längtar tills sommaren är här.
Då man slipper snön, alla komplikationer som de för med sig när man ska köra med bil, gå ut och gå osv.

Nu blir det iväg och handla och sedan fördjupa mig i WOW spelandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar