tisdag 14 december 2010

Questions 2010


ÅRET 2010
Hur har året 2010 varit för dig?
Innehållet i detta året har både varit dåliga men också bra. Vissa saker som har hänt har varit både och. Det är faktiskt svårt att säga hur jag känner för detta året som varit, det som har hänt som har varit dåligt har i slutändan kanske varit en fördel för mig när jag klarat av det och kommit förbi det, ett exempel är tiden på behandling. Det finns andra saker som helt enkelt bara har varit bra men som antagligen inte hade hänt om jag inte varit i den situationen som jag då var i början av året när jag träffade Jimmy t.ex.

Bättre än förra året?
Svårt att säga men framtiden ser ljusare ut nu än vad den gjorde för ett år sen...
För ett år sen var det döden nu är det något helt annat som är min framtid.

Har du träffat några nya vänner?
På sätt och vis, de är väl inte riktigt mina vänner men de är Jimmys och de har jag umgåtts med den senaste månaden i Stockholm, innan jag flyttade...
De vänner som jag hade innan har väl inte direkt hållit sig kvar i mitt liv. Efter behandlingshemmet fick jag två vänner till som jag känner tillit för. Men annars ser min vänkrets ganska gles och tom ut för tillfället...

Någonting du aldrig kommer glömma från 2010?
-Jag kommer aldrig glömma mina tabletter, att få se dem brinna. De var mina älsklingar i stort sett och det var inte kul att se dem brinna upp och förvandlas till aska när de kunde ha hamnat i mitt kroppssystem och gjort mig dåsig...
( Missbrukaren i mig som talar)
-Avgiftningen på sjukhuset i Stockholm kommer jag inte glömma, speciellt inte den hemskt obehagliga människan till personal som hotade med att slå oss som var inlagda. Glömmer heller ej när personalen kollade när man duschade och när man fick stå naken inför dem medans de kollade en...
-Jag kommer aldrig glömma tiden på behandlingshemmet, det är rätt få bra minnen från den tiden och väldigt många dåliga minnen. Att vara på ett behandlingshem är antingen underbart eller hemskt, för mig var det för det mesta bara hemskt. Jag kommer aldrig glömma bort hur blottad man känner sig, och  kränkt för den delen med, när man inte får gå på toaletten själv.
-Jag kommer aldrig glömma de få vänner som ställde upp och den ena vännen som nu är min pojkvän jag kommer inte att glömma vad han gjorde för min skull när jag var begränsad i tid under mina få permissioner.
Men jag kommer heller inte glömma de vänner som inte ställde upp för mig under den tiden som jag var fast på behandling...
-Jag kommer inte glömma den dagen då jag skrevs ut från behandlingen, 15 november, frihetskänslan var övermäktig! Helt jävla underbar med andra ord.
-Det sista nu som jag ska nämna är förlossningen, ett minne för evigt, men tacka fan för att det är ett minne blott och inte verklighet längre.

Har du flyttat under år 2010?
Det har jag en del ja, flyttade ifrån Rimbo i början av året till Kungsgården sedan till Fisksätra och sedan nu till Nybro.

Har du hittat en ny låt som du älskar?
Ehm vet inte riktigt, med årets gång så har jag funnit låtar jag lyssnat mer eller mindre sönder på men jag vet inte om jag älskar låtarna.

Isåfall vilken?
Svårt och säga, var helt såld ett tag på låten Piece of my heart med Janis Joplin, Alkohol av Lars Demain, Aldrig en syster med. Lyssnade ett tag väldigt mycket på reggae så lite sånt med...

Har du druckit alkohol?
En del ja men inte lika mycket som jag har gjort de andra åren.

Har du rökt?
Både det ena och andra.

Har du kysst en främling?
Det har jag väl innan de blev icke främlingar.

KÄRLEK:

Hur har din kärlek varit 2010?
Den har väl varit avstängd mer eller mindre, inte tillåtigt mig själv till att blir fäst vid någon förutom nu senare på året.

Har du varit kär?
Mer eller mindre.

Har du sagt jag älskar dig till någon?
Faktiskt inte... :(

Har någon sagt jag älskar dig till dig?
Faktiskt inte

Har du haft sex någon gång under året?
En del, kanske för mycket med vad vet jag.

Har du haft ett hemligt förhållande?
Hemligt förhållande, i vilken form? Förstår inte riktigt vad frågan syftar på. Men om den syftar på om jag varit otrogen så nej.

SORG&HÄMD:

Har någon i din närhet tagit självmord?

Inte kanske tagit självmord men någon har dött ja.

Har någon i din släkt avlidit?
Vet faktiskt inte, har inte någon kontakt med någon i min släkt av vissa anledningar.

Har du slagit någon på riktigt med knytnäven?
Nej, bortsett under boxningsträningen som jag pyssla lite med under behandlingen.

Har du varit i slagsmål?
Väldigt glad för att jag kan säga nej här.

PERSONLIGT:

Har du gjort någonting du ångrar?

Jag ångrar mycket detta året men det är svårt att sätta finger på det som jag verkligen ångrar utan att bli alltför personlig. Jag ångrar att jag förstörde min chans hemma hos Mona, älskade verkligen att bo där. Det var misstaget som jag gjorde hemma hos henne som fick mig att bli hemlös mer eller mindre som ledde i sin tur till att jag hamna på behandlingshem, att jag sedan blev förgripen på och blev gravid på köpet är väl inget man kan hjälpa...
Om man ska se något positivt med att jag blev gravid så är det nog att jag kom ut från behandlingshemmet väldigt mycket fortare än beräknat och jag slapp ha mer med socialen att göra. Men det är nog det enda som jag ser som positivt, visst är det bra* mer fler erfarenheter men jag skulle hellre vara utan denna erfarenheten fast det är klart nu vet jag i alla fall hur det känns att ploppa ut en unge det är inte alla som vet hur det är...
Men jag ångrar att jag inte slog honom, förgriparen, att jag inte gjorde mera motstånd. Jag ångrar ett möte med en kille som jag gjorde för ett tag sedan, nej ångrar två träffar men sånt är livet man kommer inte överens med alla... Det finns mer saker men jag orkar inte rabbla upp allting tycker detta är nog.

Isåfall vad?...  (ovan)

Har du skämt ut dig?
Det kan jag nästan försäkra er* om men kan faktiskt inte nämna någon situation som jag har skämt ut mig som jag minns. Förtränger sådant.

Har du ljugit för en vän?
Det har jag... :/ Jag vet jag är en hemsk människa

Har du varit ute en hel natt?
Det har jag och det var nog roligt om jag inte minns helt fel. Jo nu med närmare eftertanke så var det roligt full som vanligt var man men det var väldig skoj och jag köpte cigaretter av en taxi chafför för dyra pengar, vilket jävla svin egentligen hah. Lura en på pengar.

Har du blivit tagen av polisen?
Det har jag tyvärr...

Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön?

En hel del, nu på senare tid var dag i stort sett förutom när vi bytt dygnsrytm, då har det blivit lite svårt men annars så har jag delat säng med någon av de motsatta könet en hel del.

Har du sovit i samma säng med någon i samma kön?
När det kommer till samma kön så minns jag faktiskt inte någon gång som jag delat säng med en tjej, vilket är tråkigt ju.


SKOLAN&FRITIDEN:

Vilken skola går du i?
Just nu går jag inte i någon skola, gick en kurs innan för ett par månader sedan nu men det är allt jag har gått på under detta året i skolväg.

Har någon varit elak mot dig i skolan?
Nej.

Hatar du någon i din skola?
....

Har du gjort något framsteg?
Kursen som jag gick på handlade för det mesta bara om att att ta hand om sig själv, lära sig att ta hand om sig själv och prova på olika saker som t.ex. yoga, bild, musik osv.
Utvecklades i sinnet när jag kunde diskutera med andra som var i stort sett dubbelt så gamla som jag. Lärde mig en del men lärde även dem en del vilket var skoj.

Har du haft alla rätt på ett prov?
Har inte haft något prov så nej. Eller blankt, inget svar här.

VÄNSKAP:

Har du träffat nya vänner?
Lite smått ja.

Har du förlorat en vän?
Jag har förlorat mer än en vän men det är bådas fel mer eller mindre, det krävs två för att dansa lika så för att glida ifrån varandra. Eller så inser båda att man inte passar ihop och inte kan vara vänner längre.

Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän?
Min vän från Malmö har jag haft mer eller mindre kontakt med under året, var ner till Malmö till och med för att hälsa på henne och träffa henne. Har på senare hört av varandra lite sådär halvt om halvt men vänner kommer vi alltid att vara, mer eller mindre.

Har du gått bakom ryggen på en vän?
Det har jag inte.

Har du ljugit för en bästa vän?

Av begrundande anledningar så har jag inga titlar på mina vänner, ingen bästa och heller inte sämsta, så inget svar här.

Har du haft en relation med en vän?
Relationen ledde till ett förhållande som jag är väldigt glad för att jag fortfarande har kvar.
Är glad för min lilla varg Jimmy!

Har du många killkompisar?

Tror fler killkompisar än tjejkomspisar..
Har aldrig riktigt fungerat bra med tjejer, vet inte vad det är men jag har inte så mycket gemensamt med dem eller så har jag det och det blir bara fel på något vis i en vänskapsrelation.

hur bra är inte detta blev nyss klar med allt skrivande och då kom lilla Jimmy hem YAY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar