tisdag 15 februari 2011

06 Min dag

Idag kommer det nog inte hända så mycket och jag tänker i stället skriva om gårdagen.
En dag som var ganska lyckad och bra.

Åkte nästan direkt efter att jag vaknat igår till Kalmar tillsammans med J. Det var snöflingor överallt och jag suckade och ångrade att jag inte ätit något innan vi åkte.
Vi gick runt lite här och där, kollade på pressbyrån efter bra tidningar om photoshop men fann ingen och alla var dessutom dyra , kollade efter polish på coop och fann det först inte men köpte det senare innan vi kom hem igen...
Vi gick in i en gullig leksaksaffär på ett litet köpcentrum och där fick jag av J ett jätte stort hello kitty gosedjur. Jag studsa runt i säkert en halvtimme efter att jag fått den och sa hela tiden hello titty*. Blev mer än väldigt glad för den stora hello kitty, den är ca 60cm hög tror jag så ganska stor. ^^ (kan lägga upp en bild på den sen)

Så småningom rörde vi oss in till Kalmars centrum, där det finns en massa udda affärer men även stora affärer som finns i vilken stad som helst. Vi tittade in i en kinesisk liten mataffär där jag till slut hittade chopsticks som jag letade efter, svarta sådana som var väldigt fina och importerade från Kina. Var även inne på indiska men köpte inget samt Akademibokhandeln där jag var nära på att köpa en bok med min favorit författare men såg senare att det var bara en samlingsbok mer eller mindre av alla böcker han gjort och inte direkt någonting att läsa så köpte den aldrig.


Den sista affären vi va inne i innan vi åkte iväg för att äta var lagerhouse och där hade de en jätte söt hello kitty filt fast den var bara lite för dyr så köpte den inte. Vi hittade en söt filt som vi båda nu ångrar att vi inte skaffade. Den var väldigt mjuk,röd och hade små bollar fastsydda på kanterna i olika färger. Jag köpte lite små saker på lagerhouse som jag behövt ganska länge, så som två tallrikar och en skål så nu slipper jag gå upp för att låna tallrik att ha maten på eftersom jag har mina egna. Och nu när jag har mina chopsticks så jag behöver inte låna bestick heller, woho självständighet YAY :)

Efter att vi shoppat klart så åkte vi iväg till den ny öppnade Max hamburgare matserveringen för att äta mat. Jag bjöd J på mat eftersom jag inte hittade något att ge till J, ville ge honom något eftersom jag fått en stor hello kitty grej, så fick tills vidare fick jag bjuda honom på mat, men det var nog minst lika bra för J gillar mat så. Fick dock äcklig dressing på min hamburgare även om jag bad om att inte få det men annars var det okej, deras garlic dip är skit god btw, godare än någon annans för tillfället :)

Det var allt som allt en bra dag och innan vi åkte hem så slängde vi lite skräp som J´s mamma samlat ihop och sen köpte vi den där polishen på ÖoB och jag köpte en bok och lite andra små saker.

Sov med mitt nya hello kitty gosedjur i natt  och har nästan nyligen vaknat och ska nog snart äta frukost eller lunch blir det väl om man går efter tiden.
Nåja det var min dag, igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar