onsdag 16 februari 2011

07 Min bästa vän


I mitt liv har jag valt att inte ha en bästa vän, jag har ett fåtal vänner men ingen som jag kallar för bästa vän. Att ge någon en bästa vän stämpel är för mig riskabelt och det kan lätt bli bråk och andra saker kan inträffa. Jag har ett historik av sk bästa vänner som har svikit mig och lämnat mig ensam och det är en av anledningarna till att jag idag har valt att inte ha någon bästa vän. Jag har haft vänner som mer eller mindre har sett på när jag gång på gång blir kränkt av andra ungdomar som barn...
Sen tycker jag att stämpeln "bästa vän" kan vara väldigt kränkande mot andra vänner som då kanske känner att de inte kommer först eller betyder något för t.ex. mig. Att de ständigt får gå trånande efter den första platsen hos t.ex. mig. Därför är det bättre tycker jag att man inte har någon bästa vän och då slipper det bli orättvisor på så vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar