lördag 26 februari 2011

Spelande men sovandes

Det är en ny dag men jag känner mig trött från gårdagen och jag vill bara kunna sova lite till men när jag väl vaknat så kan jag inte somna om, som nu. Kvittar hur mycket jag vill somna om det går bara inte. Jag ligger och tänker på saker som gör mig rädd, saker som är ett faktum, det är verkligen så illa igen.
Jag kan inte sluta tänka på det eftersom det känns i kroppen.

När jag målade naglarna kunde jag inte sluta tänka;
inte igen, jag orkar inte en gång till, jag orkar inte,
jag dör hellre än att jag genomgår det där igen så snart.
Jag orkar inte...


Om livet bara vore lite enklare skulle de vara mycket lättsammare att säga att man tycker om livet och att man älskar att leva. Men livet är inte enkelt och jag finner det svårt att hitta en plats i mig själv som tycker om livet. Vad gillar jag egentligen med livet...
Tja jag gillar naturen även om den är på väg att försvinna helt eftersom folk blir fler folk och vi måste ha fler hem och mera träd måste rivas så att vi kan bygga och så att vi kan få plats till att bygga nytt.
Jag gillar naturen, jag gillar djuren, den friheten som jag vill påstå att de har. Det enda som är viktigt i deras liv är föda och ge något till sin stam, pengar finns inte, kläder finns inte och det finns inga personer som styr och ställer över en. Visst finns där en flock ledare men det är inte samma sak i min mening.

Nej jag tror det enda med just livet som jag gillar är naturen och djuren.
Människorna hatar jag i stort sett. Vi är hemska djur och jag önskar att människorna mer eller mindre dog ut.
Nej, nu kanske jag var lite orationell men ibland så kan jag inte hjälpa det.
Jag ger ursäkten: Det är jobbigt just nu och jag orkar inte bry mig.

Igår spelade jag mer eller mindre Rift hela dagen, spelade sims medans jag väntade på att Rift skulle komma igång men annars så var det de enda jag gjorde. Och idag har vi planer att åka in och handla i staden närmast här och sedan köpa hem kina mat som vi ska äta när vi ser på det sista avsnittet av nya Spartacus serien... Det kommer bli en tuff dag. Och jag ska försöka styra mina impulser till att inte äta, inte gråta och inte se ledsen ut. För jag vill inte ha den uppmärksamheten, för jag känner mig så barnslig då.
Aja, jag hoppas dagen tar slut snart så att jag kan vara trött och kunna sova igen.
Jag vill till Tisdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar